Kereked Ifjúsági Kupa 29er szemszögből
Hat egységgel vettünk részt a 29er osztálynak rendezett válogató és ranglista versenyen, ahol összesen 15 csapat indult. Bigi beszámolója következik a Kereked Ifjúsági Kupáról
„Erre az évre a csapatok egy részének felállása megváltozott: van, aki új párral megy, van, aki pozíciót váltott, éppen ezért kíváncsian vártam az események alakulását” – kezdte Bigi.
Az első napon 3 futam volt, az első nyugati szélben kezdődött és északiban fejeződött be, de látszólag ez csak a versenyzőket zavarta, sajnos mást nem. A kialakuló északi szélben a következő két futamban azok tudtak jól teljesíteni, akik a pozitív szélcsíkok megtalálása mellett fegyelmezetten vitorláztak. A második napon 4 futamot rendeztek keleties szélben, ahol az erősen lee-s rajtok után a mezőny bal oldalán való vitorlázás volt a kifizetődő, jobbról csak azok értek vissza a mezőny elejében, akik kivárták az időnkét jobbról megérkező szélcsíkot és tiszta széllel, jó tempóval tudtak haladni. A verseny során a pályajeleknél nagy volt a csata a jó pozíciókért, a mezőny tagjai sűrűn követték egymást. A jó vagy rossz helyezkedés esetenként 3-4 helyet is jelenthetett.
A verseny során csapatból mindenkinek volt egy jó futama, de az egyenletes jó teljesítménnyel mindenki adós maradt.
Szepessy Anna és Kulcsár Kavics többször értek fel a nagyon jó pozícióban, de a rutintalanságuk miatt visszacsúsztak, azonban ez mégis előrelépés a tavalyi évhez képest, mert sokkal jobban tudták védeni a helyeiket és a szélerő tartomány is kitolódott, amit megtudnak vitorlázni.
Mészely Boti és Kis-Kapin Karesz határozottsága és kommunikációja sokat javult tavaly óta, de ez téthelyzetekben sajnos nem jön elő. Rendelkeznek azzal a tudással, ami a jó teljesítményhez kell, de a rajt környéki bizonytalankodásaik miatt általában nehéz helyzetből kezdték a futamokat onnan kellett folyamatosan előre lépegetni a mezőnyben.
Ákos és Seda jól kezdték a versenyt, az első napon túlzott kockázat vállalás miatt, a szélfordulókkal elcsúsztak az ellenfelek. A második napon általában a rajt után kényszerhelyzetben voltak és a mezőny jobb oldalán kellett vitorlázni. A hajókezelésük és hajóvezetésük magabiztos volt, neki a rossz futamok utáni fejben való felállást kell gyakorolni.
Lilla és Jozsó csak erre a versenyre összeülő alkalmi páros volt, nekik a tapasztalatszerzés volt a cél, és azt gondolom, hogy ez a verseny ezt kiválóan szolgálta is. Alapvetően a gyengébb szelekben voltak jó megmozdulásaik a pályajeleknél és a rajtoknál kell harcosabbnak lenniük.
Márkó és Lili idén összekerült páros, nekik sok lehetőségük nem volt együtt edzeni, de így is volt elég sok biztató momentum, amire lehet építeni. A hajókezelésen sokat kell még dolgozni, a magabiztosság viszont már meg van, ha a kettő egyszerre lesz jelen, akkor a mostani korai rajtok jó rajtokká fognak változni és segítenek a jó eredmény elérésében.
Chiarra és Bozsi sajnos Bozsi betegsége miatt nem tudott érdemben részt venni a versenyen.
A verseny során gyűjtött tapasztalatokat beépítve az edzésmunkába folytatjuk tovább.
„Egy adott napon, adott körülmények között azt gondolod, korlátaid vannak. Majd eléred a határt, és azt mondod: „oké, ez a határ”. Majd hirtelen egy kicsit tovább lépsz. A gondolataid hatalmával, az eltökéltségeddel, az ösztönöddel és a tapasztalatoddal nagyon magasan tudsz repülni.”
Ayrton Senna autóversenyző
Köszönjük Biginek a beszámolót!