Európa Kupa eredményt igen, Magyar Bajnokot nem tudtak hirdetni az ILCA 4-esek között – Sigmond András beszámolója
Rekord számú versenyző (összesen 161 hajó) gyűlt össze 13 nemzetből a BYC által megrendezett ILCA Európa Kupa versenyre, ahol 2023. szeptember 7. és 10. között, három kategóriában küzdöttek a versenyzők a bajnoki címekért. Sajnos a szélviszonyok most nem alakultak kedvezően a sikeres versenyhez, végig csak a reggeli keleti szélre lehetett számítani, amiből a rendezőség igyekezett a lehető legjobbat kihozni.
Az ILCA 4 osztályban is az év legfontosabb versenyének számít a négy napos Országos Bajnokság 66 indulóval. Ebben a kategóriában sajnos, a gyenge szél, és az elhúzódó vagy sikertelen rajt eljárások miatt csak három érvényes futamot teljesítettek a versenyzők, így a versenyt nem lehetett országos bajnokságként értékelni. Mit jelent ez egy versenyző életében, aki egész évben arra készül, hogy a legmagasabban értékelt versenyen mutassa meg mit tud, nehéz elmondani! Reméljük az ILCA osztály szövetség bölcs döntést hoz a most érvénytelen bajnokság folytatására és még ebben az évben újra meg tudja rendezni az ILCA 4 osztály bajnokságát!
Az érvényes három futamból is csak egy ment végig reális szélben és eredménnyel, a másik két futamot a gyenge szél miatt le kellett rövidíteni és a második cirkáló szakaszok végén befuttatni. A három futamból, így nem volt kieső, ami még tovább gyengítette a verseny realitását.
Versenyzőink többsége a gyenge keleti szélben és a sok megismételt rajteljárásban többnyire bizonytalanul versenyeztek, és elmaradtak a tőlük várt helyezésektől. Csapatunkból Lackó Sára és Nagy Patrik teljesítettek az elvárásnak megfelelően, amihez nagy gratulációt érdemelnek!
Lackó Sára: 4/1. női helyezés (3, 19, 1) 2 futamban is hozta a tőle várt magabiztos versenyzési stílust, és csak egy futamban váltott át a sablon keleti szélben ismert oldal választásból a kockázatos ellentétes oldalra. Teljesítménye így is meghatározó a hazai ILCA 4 osztály élmezőnyében!
Nagy Patrik: 7/2. U16. helyezés (7, 13, 14) jó hajókezeléssel és fegyelmezett széltaktikával biztosan hozta az élcsoport átlagot, ahonnan a határozottabb oldal választással tud majd előrébb lépni.
Pintér Kristóf: 14. helyezés (19, 14, 34) a gyenge szélben hiányzott az a magabiztosság, ami az egyértelmű széltaktika megvitorlázását, és az elvárható helyezéseket lehetővé tette volna számára.
Kókai Vilmos: 17. (21, 32, 25) szintén a gyenge szélből adódó magabiztosság hiányzott versenyzéséből, ezért inkább az egyéni megoldásokat kereste, szemben a kisebb kockázattal járó mezőny tartó taktikával.
Dénes Vince: 24. (22, 42, 30) versenyzése nagy változásokat mutat, képes jobb kezdéssel a mezőny elején vitorlázni, majd ezeket a részeredményeket elveszíteni a túlzott akarásból eredő feszültség miatt.
Zombor Zóra: 29. (BFD, 18, 11) meglehetősen indiszponáltan versenyzett, aminek következménye volt a korai rajt, és utána a határozatlan hajóvezetés, a mezőny tartás taktikai hibái.
Csomai Bálint: 32. (55, 31, 18) a közepes helyzetekből jól tudott a változásokra reagálni, és a mezőny közepéről a jó oldalra váltani a cirkáló szakaszokon.
Schultz Dominik: 34. (34, 46, 29) jó átlag teljesítményt nyújtva, Önmagához képest sokat javított eddigi versenyzési stílusán, és a mezőny első felébe került.
Szegi-Szeivolt Iván: 45 (42, 28, BFD) ebben az évben nyújtott átlag teljesítményét most nem érte el, elmaradt az eddig Tőle megszokott, és néhány futamban megismételt laza, es eredményes versenyzés.
Székely Dalma: 47 (36, BFD, 35) a két 50 % – os futam teljesítménye előremutató önmagához képest, és bizonyítja, ha tovább tud figyelni egy futam alatt, úgy képes még előrébb lépni ebben az osztályban!
Székely Dávid: 53. (53, 51, 44) betegsége után, meglehetősen indiszponáltan versenyzett, ami a futam teljesítményei alapján is jól látható és remélhetően javítható lesz a megismételt bajnokság idejére.
Gergely Apor: 55. (44, 38, BFD) gyenge verseny teljesítménye a túlzott stressz kezelésből, és így a rossz helyzetekre irányított figyelem összpontosításból ered.
Molnár Boróka: 66. (43, BFD, BFD) még mindig a versenyzéshez szükséges figyelem összpontosítás hiánya okozza értékelhetetlen teljesítményét. Ösztönös hajókezelési és szélérzékelési adottsága révén sokkal többre lenne képes.
Gratulálok az elért eredményekhez!