22-es binnenyolle EB
Adalékok a 22m2-es verseny jolléról
Az első világháború után a Magyar Vitorlás Yacht Szövetség tekintetbe véve a Balaton adottságait és az egyre népszerűbb vitorlás sport iránti érdeklődést olyan hajók itteni bevezetését javasolta, melyeket a középrétegek is meg tudnak vásárolni.
Így került gyártásra a 14m2-es jolle és a már nyugat Európában népszerű 22m2-es verseny jolle. Az utóbbit 1928-ban kezdte el gyártani a füredi Hajógyár és már 1929-ben bajnokságot is rendeztek. A bajnokságot Heinrich Tibor nyerte, kiváló vitorlázó volt. Ezt követően hat alkalommal volt magyar bajnok. 1945-ben Ausztriába távozott és a Wörther See-n nyerte egymás után a versenyeket.
Az ottani club örökös tagjává választották.
Ebben a hajóosztályban Kovács Béla két bajnokságot nyert, aki 1936-ban és 38-ban a Kékszalag verseny győztese volt.
Nagy elismerés volt a magyar vitorlázás számára, amikor felkérték, hogy 1939-ben rendezze meg a 22-es verseny jolle Európa Bajnokságát. A Hajógyár 12 darab u.n. szappan jollét gyártott le. Sajnos a kitört a háború miatt ez az esemény elmaradt.
Olyan kiváló minőségben gyártották le a hajókat, hogy Dr. Manfred Currynek is megtetszett. Curry kiváló verseny vitorlázó volt, svájci, Hires volt az akkori időkben könyv formájában is megjelent Verseny Taktika munkája és az Aerodynamikával foglalkozó tanulmánya.
A Hajógyártól bérbe vette azt az asztalos gárdát, Horváth Mihály művezetővel együtt. akik külföldön megépítették a nagy elismerést kiváltó Aero III nevű 22-es versenyjollét.
Sajnos 1960-ban volt az utolsó bajnokság. Kihalt az osztály.
Heinrich Tibor és Kovács Béla is tagja volt a BYC jogelődjének, így Heinrich a KMYC-nak, Kovács pedig a Balatonfüredi Vasasnak.
Simon Károly