Már javában folynak a felújítási munkálatok az 1951 óta érintetlen BYC belső kikötőjében – „Építési Napló”
Részlet a mai napon megjelő Hajó Magazin cikkből: „Népiesen szólva a BYC háza táján a 19-re húztak egy lapot, és novemberben megkezdték a belsô kikötô felújítását. No de nehogy azt gondoljuk, hogy mindezt csak úgy ripsz-ropsz tették. Éveken át készítették elô a fizikai teljesítô képesség határára jutott létesítmény megújítását, amelyet a 2010-es csapadékos évad és a Balaton magas vízszintje is katalizált. Tevezô: Papp Ferenc – 3PF Mérnök Iroda, kivitelezô: Fejes Károly – egyéni vállalkozó.” A cikk teljes egészében a csatolmányban olvasható.
2010. december 7.
A kotrás egész nap folytatódott és megtörtént a keleti függőleges fal betonozása. Folytatásként az északi fal közel fele is elkészült. A nyugati oldalon a kihorgonyzó gerenda első eleme is kész. A betongerendához amit a helyszínen öntenek lesz kihorgonyozva a cölöpsor.
2010. december 6.
A zsaluzás végső fázisban a holnapi betonozáshoz. A mederkotrás folytatódik egész nap. A kotrással párhuzamosan a nyugati partfal újab cölöpeihez készül a terület. A markoló kifordított egy történelmi ereklyét a konzervált konzervet. A Kecskeméti Földművesszövetkezet egykori sikerterméke a tormakrém. Fogyasztói ár 3,60 Ft.
A mai reggel a kivitelezők egy horgot, damilt nyelt és damilba keveredett bukót találtak a vízben. Megszabadították a damiltól és lázas telefonálgatásba kezdtek, hogy a horgot hogy kell eltávolítani. A megoldás egy székesfehérvári alapítvány madárkórház lett ahová el is szállították, a műtét sikeres.
2010. december 4.
Csendes, nyugodt munkanap, a zsaluzás fokozatosan készül. Terv a keddi betonozás.
2010. december 3.
Ma egész nap folytatódott a kotrás. Megérkeztek az újabb betontáblák a nyugati partfal építéséhez. Az eddig levert cölöpök magasságának beállítása is elindult egy egszerű, de megbízható módszerrel.
2010. december 2.
A mai nap hatalmas lendülettel folytatódott a munka. A nyugati partfal építése folyik tovább, a cölöphalmaz a parton egyre fogy, a vízben pedig egyre-másra sorakoznak az oszlopok. Megkezdődött a kotrás: a kikötőmedencéből közel 1 uszálynyi anyag került kitermelésre, a bójalánc is a partra került. A keleti oldalon elkészült a zsaluzás , és az északi parti függőleges betonvasalás is kész.
2010. december 1.
Az időjárás nem volt kegyes a mai nap. Az ónós eső és az intenzív havazás miatt a munka szünetelt.
2010. november 30.
A nyugati partfal cölöpei közé bekerültek a függöleges betontáblák, ezzel ezen a szakaszon áll a partfal. A partoldal további részeit a markoló készíti elő, a töltést pedig az átmeneti lerakóba szállítják. Megérkezett a kotrógép és a szállító uszály a közforgalmú móló közönségének általános megdöbbenésére. A kikötő bejárata megtelt hatalmas uszólétesítményekkel.
2010. november 29.
A mai nap elkezdődött a nyugati partfal építése. A vasbeton cölöpök első darabjai a helyükre kerültek, lassan látható az új partvonal. A sólya melletti kikötőrész függőleges betonvasalása elkészült, a zsalu beállítása is folyamatban van. A déli partvédmű külső függőleges betonozása is folyik, a zsaluk eltávolítása után már látszik az eredmény.
2010. november 28.
A BALATONFÜREDI YACHT CLUB BELSŐ KIKÖTŐJÉNEK KAPACITÁSBŐVÍTŐ KORSZERŰSÍTÉSÉNEK ALKALMÁBÓL MEGRENDEZETT MEGNYITÓ ÜNNEPSÉGEN SZÁMOS RÉSZTVEVŐ JELENT MEG.
A Balatonfüredi Yacht Clubban 2010. november 28-án (vasárnap) 11:00 órakor kezdődő „Balatonfüredi Yacht Club belső kikötő felújítás” c. projekt megnyitó ünnepségén több mint 35 vendég jelent meg különböző médiáktól és hírügynökségektől.
A rendezvény Nagy Attila a Balatonfüredi Yacht Club elnökének köszöntőjével és bevezetőjével kezdődött a BYC 2010-2011. évi működéséről.
A beruházással kapcsolatos prezentációt Böröcz István a Balatonfüredi Yacht Club ügyvezetője ismertette, majd Dr. Bóka István Balatonfüred polgármestere méltatta a beruházást és annak pályázati körülményeit. Végül együtt terepszemlét tartottak a munkaterületen.
A korszerűsítési feladatai:
A BYC rendelkezik a telepi infrastruktúra fejlesztési stratégiával melynek hátralévő két fontos eleme:
1. A belső kikötő rekonstrukciója
2. A klubház 2., 3. ütemének megvalósítása
Ebből jelenleg a belső kikötő rekonstrukciója valósulhat meg, amely alapja a klubház építkezés folytatásának.
A megvalósítás érdekében a Balatonfüredi Yacht Club az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közép-dunántúli Operatív Program pályázatán sikeresen indult, és a KDOP-2.1.1/D-2f-2010-002 pályázatán nettó 82 893 740 Ft elszámolható összköltség mellett nettó 32 328 558 Ft összegű támogatást nyert.
2010. november 26.
Megérkeztek a vasbaton cölöpök és elkezdődött a patvonal előkészítése a cölöpsor helyének kialakítása. Medermélységben szedte a markoló az eddigi töltést és szállították el az átmeneti lerakóba.
2010. november 25.
A nyugati partoldalon a terület előkészítése folyt. Az eddig keletkezett törmelék és töltésanyagot az átmeneti lerakóba hordták ki, hogy a partoldal cölöpözéséhez tiszta, kész terület álljon rendelkezésre.2010. november 24.
Az időjárás miatt a kivitelezési munka a mai nap állt.
2010. november 23.
A mai kegyes időjárás lehetővé tette, hogy tovább folytatódjanak a belső kikötő munkálatai. A mai nap folyamán a partszakasz keleti oldalának járófelületét lebetonozták, a nyugati partfalat tovább bontották, a déli partfal nyílt víz felőli függőleges oldalát pedig bezsaluzták.
2010. november 18.
Folytatodtak a terület előkészítés munkálatai. A sóly végénél a markoló az alsó vasalatot tárta fel a lerakódott iszap alól. Az összetört betonelemekből a régi betonvasak kinyerésre kerültek és valamely vastelepen folytatva életútjukat újrahasznosulnak.
2010. november 17.
A déli partvédőmű belső oldalának betonozása zajlott. Az előkészített zsaluba kalandos úton érkezett a beton. Teherautóból uszályba, uszályból markolókanálon keresztül a zsalu és a beton közé. A betonozás után folytatódott a nyugati partfal bontása.
2010. november 16.
Ma megtörtént az északi partfal vagy ahogy máshogy ismerhetjük a daru alatti rész járófelületének betonozása. Folyt a beton direkt a kocsiból a helyére és áttételesen a markolókanálba is. Napközben a jó időt kihasználva dolgozott a búvár a sólya vasalatainak megbontásán. A folyamatosan víz alatt lévő vasalatok meglepően jó állapotban voltak. Közben még mindig komoly fejtörést okoz mindenkinek a legyökerezett cölöpök kihúzásának kitalálása. A cölöpök alsó része közvetelen a vörös földbe ágyazódott, partizán módjára állnak ellen minden beavatkozásnak.
2010. november 15.
Elkészült a déli partvédőmű belső oldalának zsaluzása és az északi oldal járófelületének betonvasalási munkálatai lassan a végére érnek. Terv szerint holnap betonozás zajlik majd. A munkagép kezelője próbálkozik a cölöpök kihúzásával, lassan eljut az ötletek végére. A sólya lejárati részén egészre szerelik a járófelületbe beépítendő betonvasalat elemeit.
2010. november 13.
A mai nap a légkalapács hivatalos napja lett. A kikötő minden szegletében egész nap bontás, feltárás folyt.
2010. november 12.
Az északi oldalon helyére kerül lassan a betonvasalás. A rácsos szerkezet a függőleges falba és rögzítésre kerül 15 cm-es befúrásokkal. Befejeződött a keleti oldal sólyafalának betonbontása. A feltár fal mögött nagyszemcséjú köves beton található, a betonos szakember szerint manapság ez már nem divat. Azért csak kibírt néhány évet.
2010. november 11.
A déli oldalon a kijáró külső és belső oldalán folytak betonfeltáró munkálatok egész nap, a tegnap leöntött beton pedig teszi a dolgát és köt. Érdekes a betonfeltárás során egészen más keresztmetszetű betonvasak kandikálnak ki, mint amivel manapság készülünk a korszerűsítésre. A felületük sima és maj kétszer vastagabbak mint a maiak. A látvány meggyőző, akorabeli építés során pedig az alkotói szabadság szellemében minden vasbetonszerelő kiélhette formai elképzeléseit. Még nem találtunk két egyforma méretezést és megvalósítást.
2010. november 10.
Elkezdődőtt a déli partvédőmű beton viszabontás és feltárása. A telepen dolgozók alig várták már az ütemes légkalapács hangját. És ez még így fog szólni jónéhány napig.
2010. november 04.
Megérkeztek a kikötőbe a munkagépek , a következő napokban folyik a terület átadása és a folyamatos munkakezdés.
A 2010. október 24.-i Közgyűlés döntése alapján megkezdődtek a kikötő rekonstrukciós munkálatai.
A Füred TV-ben megjelent riport itt tekinthető meg: FÜRED TV RIPORT.
A kivitelezői tárgyalások zárása után október 29-én aláírásra került a Generál kivitelezési Építési Szerződés Fejes Károly vállalkozóval.
2010. november 11-én a banki folyamat zárása után a VÁTI Kft-nél aláírásra került a K-2010-KDOP-2.1.1/D-2f-2010-0002 pályázat Támogatási szerződése.
Megérkezett a részletes Kiviteli Terv és a vízimunka végzési engedély. Ezzel együtt uszályok, markológépek lepték el a BYC telepét, sőt már egy búvár is hozzálátott a sólya víz alatti részének feltérképezéséhez, a lenti csavarok eltávolításához.
Az Európai Uniós pályázati pénzből és 61 % saját forrásból megvalósuló több mint 80 millió forintos beruházás az ütemterv szerint halad, amely értelmében még ebben az évben felújításra kerül a déli hullámvédő móló, a nyugati partfal, valamint több mint 1.000 köbméter iszapot is kikotrunk a belső kikötőből. Egy kis emlékeztető, mi fog változni:
- a korábbi 22 férőhelyhez képest 29 hajó befogadására lesz képes a belső kikötő
- 2 db új vendég hely
- teljes akadálymentesítés, mozgáskorlátozott személyeket hajóba beemelő szerkezettel
- műemléki jellegű sólyatér és sólya, valamint az árbocdaru korszerűsítése, átalakítása
- kikötőbe érkező vitorlás hajók szennyvíztartályainak szennyvízleszívásának megoldása
- villany és vízvételi lehetőségek kialakítása
Ezúton is szeretnénk megköszönni mindenkinek, aki bárminemű támogatással hozzájárult belső kikötőnk felújításához és továbbra is várjuk a segítő szándékot!
A korszerűsítési munkálat napról napra nyomon követhető galériánkban, illetve a folymatosan frissülő főhírben.