MVM ILCA Flottabajnokság – Giba beszámolója
Drága Balatonunk próbára tette az ILCA 4, 6, és 7 flottáinkat, ahol összesen 5 futamot teljesített a 70 indulót magába foglaló és 3 kategóriából álló mezőny.
Az 1. versenynapon (pénteken) látszólag gyönyörű délnyugati (200 fokról) 10-14 csomós szélben zajlott a két futam. Az első futamot azonban túl közel a Tihanyi-félszigethez, az Apátság tengelyében tűzte ki a rendezőség, ami a csőből és a Hajógyári-öbölből kifutó két szél között meglehetősen trükkös volt. A második futamhoz átköltözött a rendezőség, közelebb a déli parthoz, így a pálya tengely már inkább a csőből erősödő szélre épült, és kiszámíthatóbb taktikát biztosított a versenyhez.
A 2. versenynapra (szombat) az előrejelzésnek megfelelően 30-35 csomós északi hideg front vonult át felettünk az éjszaka, így ezen a napon is halasztással kezdtünk, csak 12:00-kor tudott rajtoltatni a rendezőség. Az észak-északnyugati szélben a Nosztori-völgy volt a pályatengely, amely ismét kemény taktikai kihívást jelentett a mezőny számára. A pályatengely két oldalán két különböző szél fújt, ami sok meglepetést, változó helyezéseket és hasznos tapasztalatot jelentett a versenyzőknek. A rendezőség szerencsére felismerve ezt a nehéz széltaktikai helyzetet, a nap harmadik futamára ismét átköltözött, és a Koloska tengely nyugati oldalán tűzte ki a pályát. Itt a balról, a Hajógyári-öbölből leterjedő, és még mindig 16-18 csomós frissülések felismerése kellett az utolsó futam sikeres teljesítéséhez.
A 3. napon (vasárnap) sajnos a délkeleti szél csak egy rajthoz volt elegendő az ILCA 7 osztálynak, utána viszont annyira legyengült, hogy a futamot érvényteleníteni kellett, és több próbálkozásra már nem is került sor. Így a versenyt az első és második napon megtartott öt futam alapján értékelte a rendezőség, majd a díjkiosztón Érdi Mári olimpikon adta át a díjakat.
A versenyen clubunkat három ILCA 7, öt ILCA 6, és hét ILCA 4 versenyző képviselte. Mivel az ILCA 6 válogatott versenyzőink (Vida Rózi, Nagy Bende és Sigmond Soma) a kategória Európa Bajnokságán, Thesszalonikiben, Csomesz vezetésével küzdenek a jó szereplésért, így ők most ezen a versenyen nem vettek részt. Ezért beszámolóm csak az ILCA 4 csapatunk teljesítményét értékeli, a többi BYC versenyző esetében csak az eredményekről tudok beszámolni.
ILCA 7 (10 induló)
Szokody Olivér 1. hely
Kertész Ágoston 2. hely
Varga Daniel 5. hely
ILCA 6 (24 induló)
Kertész Lóránd 5. hely/U17 1. hely
Fehérvári Levente 8. hely
Borbíró Gábor 14. hely/U17, 3. hely
Szinessy Barni 15. hely
Takács Zsombor 18. hely
ILCA 4 (36 induló)
Lackó Dávid – abszolút 1. helyezés nagy csata zajlott és kiemelkedett a mezőnyből a két nemzetközi tudásszintű versenyző: – Rácz Miska és Lackó Dávid küzdelme, amiből a magabiztosabb cirkáló szakasz teljesítményének köszönhetően Dávid került ki győztesen (1, 2, 1, 2, 9). Sebessége ezeken a szakaszokon magabiztosabb volt, javítani a jövőben elsősorban a hátszeles hajóbeállításon és hajókezelésen szükséges!
Zombor Zóra – abszolút 5./ lány 1. helyezéssel jó futam átlagot nyújtva (11, 9, 4, 6, 10) végzett az élmezőnyben. Teljesítményére minden futamban a gyenge kezdésből való felállás, és az utána következő markáns javítás volt jellemző! Mi lenne, ha Zóri a futamok elején is jobb kezdéssel indítana? Dolgozzunk rajta!
Szokody Vincent – 8. helyezése most elmaradt az elvárástól, aminek oka a mezőny taktika nem megfelelő alkalmazása és a taktikai fegyelem betartásának hiánya. Futamainak átlaga (7, 6, 6, 17, 27) is a képességei alatt maradtak, és a futamokon belüli teljesítménye is nagy szórást mutatott! Hajókezelése és sebessége továbbra is alkalmas arra, hogy a szerencse faktort csökkentve Vincus futam teljesítménye visszatérjen a racionális versenyzési taktikára és stílusra!
Gerendy Anna – 12. helyen végzett (18, DNC, 10, 8, 13) összetettben, ahol teljesítményére még mindig a nagy ingadozás a jellemző. A futamokra való nagyobb összpontosítással és koncentrációval lényegesen javítható ez a futam átlag, ami az elvárásainknak inkább megfelelő lesz!
Sári Eszter – 14. összetett helyezése messze nem mutatja azt a szintet, amit Eszter a futamokon belül nyújtott (5, 14, 18, 18, 29) és amire ő képes! Öt futamból 5 x rontott a futamokon belüli helyezésén, aminek oka egyértelműen a futamon belüli koncentráció hiányára, a mentális és fizikai összpontosítás csökkenésére vezethető vissza. Tudjuk min kell változtatnunk a javításhoz!
Kókai Vilmos – 19. helyezése és futamainak átlaga (21, 18, 9, 20, 21) a nehéz szél taktikai körülmények felismerésének és követésének hiányából ered. Határozottabb és céltudatosabb taktika felépítésére és annak rutin szintre emelésére van szükség Vilmos teljesítményének javításához!
Székely Dávid – 29. helyezése és futam átlaga (12, 25, 30, 26, 33) nagyjából tükrözi Dávid jelenlegi tudásszintjét. Az 1. futamban kiváló taktikai megoldást választva tudott önmagához képest is kiemelkedő eredményt elérni, majd ezzel szemben 2 futamban ismét a teljes figyelem hiány okozott gyenge eredményt. Továbbra is a futam közbeni figyelem fenntartása és a taktikai tényezők folyamatos követésének gyakorlása lehet az előrelépés záloga Dávid versenyzésében!
Négy igazán fárasztó kánikulai edzés napon, majd taktikailag és fizikailag is megerőltető 3 verseny napon vagyunk túl, amelynek tapasztalatait és hatását a további időszak edzésein és versenyein tudjuk majd felmérni. Bár az eredményeink változóak és nem minden esetben pozitívan értékelhetők voltak, de azt gondolom a csapatunk olyan tapasztalatokat szerzett a vitorlás versenyzővé válás útján, amelynek hasznát a jövőben kaphatjuk majd vissza!
Gratulálok a győzteseknek és a helyezetteknek ennek a nehéz versenynek a teljesítéséhez,
Giba