Soling VB – Az első három nap eseményei és a remek végeredmény
Hatalmas gratuláció Oroszlán Gábor klubtagunknak, Litkey Farkasnak és Vezér Károlynak, akik megnyerték a Soling világbajnokságot!
Gratulálunk továbbá a BYC-es Team Soling HUN-1 csapatának az előkelő 6. helyhez! Szép volt, fiúk!
Zajlik a 2017-es Soling világbajnokság a hollandiai Muidenben. A magyar egységek túl vannak egy eseménydús első, egy szél nélküli második és egy biztató harmadik versenynapon.
Szoros küzdelem alakult ki az élmezőnyben, az első négy hajó között három magyar egység van: a Varjas Sándor, Kovácsi László és Meretei Gábor alkotta BYC-es csapat a negyedik helyen várja a folytatást, Litkey Farkas, Vezér Károly és Oroszlán Gábor a második helyen állnak, Wossala György, Wossala Kristóf és Németh Pepe pedig az élre ugrottak. Szűcs István, Szűcs Péter és Gyulai Gábor egyelőre a középmezőnyben vitorláznak.
Izgatottan várjuk a fejleményeket és szurkolunk a magyar egységeknek!
Varjas Sándor (Szuszu) beszámolója a tegnapi versenyről:
Ma reggel 9-re értünk a klubba. A párás hideg idő és a gyenge szél nem igazán hozott lázba minket, de fél 10 magasságában kiindultunk a vízre. A pálya ma is 50 percnyi vitorlázásra volt.
Az első futam rajtját a szokásosnál is jobban elrontottuk, ennek köszönhetően kb. Huszadiknak értünk fel az első bójához. Jó hátszelünknek köszönhetően 4 hajót javultunk. A második kreutz-ban sikerült még 2 hajót javítani, így már tizennegyedikek voltunk. A hátszél megint jól sikerült és 1 hajót ismét le tudtunk gyűrni. A harmadik kreutz-ban pedig még 1 hajó várt ránk. Így tizenkettediknek értünk fel. Ezt a helyünket Farky-ékkal szemben tartottuk meg, akik végül tizenharmadikak lettek ebben a futamban.
Átbeszéltük, hogy miben kell javuljunk és pozitívan indultunk neki a második futamnak.
2 sikertelen rajteljárást követően, „fekete zászlós” rajtot lőttek. Végre sikerült tisztán jó sebességgel lee-ben eljönnünk. Sokáig nem a pálya bal oldala tűnt jónak, de mi kitartottunk az elképzelésünk mellett és a várt szél és szélforduló megérkeztével hatodiknak értünk fel. A hátszélben egy hajót sikerült levernünk. A mezőny jócskán le volt maradva, mert a rajt után inkább a pálya jobb oldalára nyitottak. A második kreutz-ban felzárkóztunk az élbolyra úgy, hogy közben már negyedikek voltunk. A hátszélben meg tudtunk lépni. Az utolsó cirkáló szakaszban aztán inkább a helyünk tartásával foglalkoztunk, de emellett így is feljebb jöttünk a harmadikra. A hátszél elején meg is volt a belső helyhez optimális állásunk, de sajnos egy szélből kimaradtunk és így végül negyedikek lettünk.
A harmadik futam rajtja ismét jól sikerült lee-ből és harmadiknak értünk fel. A hátszél végére ránk fújta a szél az ellenfeleket. Sajnos a második kreutz-ban elvesztettük a fonalat és visszaestünk a 8-9. helyre. Ezen még tudtunk valamit javítani és hatodiknak értünk fel az utolsó kreutz végén, de a hátszélben végleg szétestünk és 2 hajó el is ment. Nem volt a legjobb a hangulat a hajóban a partra menetel során, de átbeszéltük, min kell javítani.
Szuszu